poniedziałek, 4 lutego 2013

Setką przez Atlantyk 2016


Pozwolę sobie na zacytowanie zasad, które zostały stworzone
przez Janusza Maderskiego:




Idea
Przepłynąć ocean w regatach samodzielnie zbudowaną 5-metrową łódką, to jest wyzwanie. Może być jedną z większych przygód życia. Możliwe do oszczędnego zrealizowania za ok. 14 tys PLN.(styczeń 2013) Budujemy „Setkę” wydając na materiały około 4 tys złotych. Wyposażamy ją tylko w niezbędne urządzenia – ok. 2 tys złotych. Zawozimy jacht na miejsce startu – ok. 2 tys złotych na paliwo. Jedzenie – tylko powszechnie dostępne lub samodzielnie przygotowane. Koszt pewnie niższy niż gdybyśmy żyli na lądzie. Przepływamy w dwóch etapach Atlantyk. Po dotarciu do mety możemy zwiedzać Karaiby lub podarować jacht miejscowemu dzieciakowi. Wsiadamy w samolot tanich linii do Europy – 2 tys PLN. Całkowicie wyłączeni z pracy zawodowej będziemy przez 2 miesiące regat.



Dlaczego „Setka”?

Dzielność, mocna konstrukcja, szybkość, ładowność, ergonomia, niski koszt i prostota budowy. Pierwszy egzemplarz wykonano w 1986 roku. Od 25 lat łódka cieszy się zainteresowaniem, zwłaszcza jako pierwsza kabinówka do samodzielnej budowy.

zdjęcie Janusza Maderskiego

Trasa
I etap - Sagres w południowej Portugalii – Santa Cruz de Tenerife, Wyspy Kanaryjskie
II etap - 
Santa Cruz de Tenerife – Fort de France, Martynika. Linią mety jest południk 61W między wyspami Martynika a St. Lucia.

Uczestnicy
Jedna żeglarka lub żeglarz który/która samodzielnie wybudował jacht na jakim startuje. Startujemy na własne ryzyko i odpowiedzialność.
Zespół wspomagający z brzegu nie jest dozwolony.


Jacht
1.

W regatach biorą udział żeglarze na samodzielnie zbudowanych jachtach typu Setka, Setka B, Setka L. Za samodzielnie zbudowany uznaje się jacht przy którym co najmniej 50% prac zostało wykonanych przez armatora. Zakres wykonanych prac przedstawia armator a komisja regatowa życzliwie weryfikuje.

2.

Wszystkie jachty, niezależnie od wersji, należy wyposażyć w stałą płetwę balastową jak w wersji Setka B lub zgodną z rysunkiem Setka B-A.

- masa minimalna jachtu - 450kg

- niezatapialność zapewniona przez umieszczenie w kadłubie w nie mniej niż 700 dm3 materiału pływalnościowego.

- maszt pływający
- fały poprowadzone na zewnątrz
- dopuszcza się dodatkowy sztag biegnący od dziobnicy do zamocowania na maszcie na wysokości od pokładu jak w oryginalnej dokumentacji Setki
- żagle dopuszczalne; grot oraz 2 foki wg oryginalnej dokumentacji, dodatkowo fok sztormowy o pow. nie większej niż 2m2, trajsel o powierzchni nie większej niż 2m2 oraz grot nie większy od oryginalnego. Wszystkie żagle wykonane z dakronu o gramaturze nie mniejszej niż 200G/m2
- kabestany i windy są niedozwolone
- log - niedozwolony
- samoster tylko wykonany samodzielnie, wiatrowy, działający na płetwę sterową lub na fletner
- nie dopuszcza się samosterów elektrycznych
- dopuszcza sie dowolne płetwy stabilizujące kursowo
- zaleca się zawiasy steru jak na rys "5"
- odsalarki - użycie oznacza wycofanie z regat
-dopuszczalne 2 odbiorniki ręczne GPS
- woda w butelkach PET o maksymalnej pojemności 2dm3
- minimalny zapas wody;I etap - 60 dm3, II etap - 120 dm3
- maksymalna łączna moc baterii słonecznych - 50W 
- odbiorniki map pogody nie są dozwolone.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz